Jumping je originálne skupinové cvičenie, ktoré sa realizuje na špeciálnych malých trampolínach s madlom. Cvičenie sprevádza motivujúca hudba a vedú ho odborne vyškolení lektori. Pozostáva z kombinácií rýchlych a pomalých poskokov, šprintu, silových a balančných prvkov a strečingu. Takýmto spôsobom jumping zábavnou formou prispieva k fyzickej a duševnej rovnováhe.
Vznikol v roku 2000 v juhočeskom mestečku Tábor. Jeho autormi sú dvaja mladí inštruktori aerobiku, ktorí chceli spojiť aerobikové kroky a skoky na trampolíne. Práve oni vymysleli prvú mini trampolínu s madlom. Z Tábora sa rozšíril už takmer do celého sveta, momentálne sa cvičí už v 50 krajinách.
Aké sú výhody jumpingu?
Jumping je ideálny najmä na formovanie postavy, zlepšuje kondíciu a pozitívne pôsobí na všetky systémy ľudského organizmu. Toto aeróbne cvičenie:
spaľuje tuky. Počas jednej hodiny cvičenia spálite v priemere 1500 kcal, čím sa radí k najúčinnejším cvičeniam. Na porovnanie – napríklad pri zumbe spálite približne dvakrát menej kalórií. Jumping je teda ideálny šport na chudnutie.
posilňuje svalstvo. Jumping posilňuje všetky svalové skupiny – brušné, chrbtové, sedacie i svaly na nohách. Počas cvičenia sa zapájajú aj hĺbkové svaly, čo pozitívne ovplyvňuje celkovú kondíciu a držanie tela.
zlepšuje srdcovo-cievny systém. Cvičenie zvyšuje tkanivové zásobovanie kyslíkom a pomáha znižovať krvný tlak. Podobné účinky na ľudský organizmus má napríklad aj jogging.
prispieva k psychickej pohode. Ľudia, ktorí cvičia jumping, sa cítia uvoľnene, lepšie pracujú a lepšie spia. Cvičenie totiž zvyšuje endorfíny a má preukázateľný ukľudňujúci účinok na nervovú sústavu.
Vďaka týmto pozitívnym účinkom je určený pre všetky generácie, aj pre ľudí s nadváhou vrátane mamičiek po tehotenstve. Keďže trampolína tlmí nárazy, cvičenie je vhodné aj pre ľudí s problémami s kĺbmi či po úrazoch.
Zaujímavé tiež je, že ľudia vnímajú jumping ako cvičenie s menšou námahou. Hoci je toto cvičenie podobne náročné ako beh alebo plávanie, ľudia vnímajú vynaloženú námahu ako nižšiu. Skákanie je totiž na pocit ľahší a príjemnejší ako iné cvičenia.
Náš tip: Podobne vhodnou pohybovou aktivitou je cvičenie vo vode.
Jumping na kurze i doma
V každom väčšom meste určite nájdete kurz jumpingu. Vedú ho odborne vyškolení lektori a cvičíte v skupine spolu s ďalšími ľuďmi vo fitness centre. Jumping však samozrejme môžete cvičiť aj doma. Ideálne je, ak už za sebou máte nejaký kurz, ale rovnako dobre vám poslúži aj inštruktážne video. Potom už stačí len zaobstarať si malú trampolínu a vaša domáca telocvičňa je pripravená.
V každom prípade si však dávajte pozor na zranenia. Najmä začiatočníci majú tendenciu prepínať svoje sily. Medzi časté zranenia patrí napríklad výron členka. Ak si však dáte pozor, tak vám prinesie mnoho benefitov, ktoré určite oceníte.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.