Ako na suché a popraskané pery? Pripravte si domácu zmes
Aktuálne chladné počasie dáva nášmu organizmu poriadne zabrať. Okrem iného môže viesť aj k suchým či popraskaným perám. Viete, ako ich môžete účinne ošetriť?
Prečo vznikajú suché a popraskané pery?
Suché a popraskané pery, ktoré niekedy až krvácajú, sú najčastejšie dôsledkom vplyvov počasia, ale aj dehydratácie, alergickej reakcie či fajčenia. Môžu byť tiež znakom oslabenej imunity či nevyváženej stravy. Suché a popraskané pery vznikajú aj vplyvom nedostatku vitamínov skupiny B, C, E, ale aj zinku a železa. Našťastie, pery sa regenerujú veľmi rýchlo, takže keď začnete s liečebnou kúrou, môžu byť už o pár dní znovu krásne.
Poznáte najlepšie domáce prostriedky na suché a popraskané pery?
V obchodoch je k dispozícii množstvo produktov, ktoré vám pri suchých či popraskaných perách pomôžu. Väčšinou sú to rôzne gély, balzamy či peelingy. Tieto prípravky sú často obohatené o vitamíny a minerálne látky, prípadne obsahujú ochranný faktor proti slnečnému žiareniu. Viete však, že rovnako účinné prípravky si môžete vyrobiť aj svojpomocne doma? Poradíme vám niekoľko prírodných receptov, ktoré vám pri takomto probléme určite pomôžu.
#1 Med a cukor
Zmiešajte jednu lyžicu medu a dve lyžice cukru. Túto sladkú zmes naneste bruškom prsta na pery a nechajte pôsobiť niekoľko minút. Potom si týmto peelingom jemne prejdite po perách, čím odstránite odumretú pokožku. Nakoniec odstráňte peeling jemným vatovým tampónom.
Namiesto cukru môžete použiť tiež vazelínu, alternatívu k balzamu na pery. Jemnú vrstvu medu si môžete na pery naniesť aj na noc. Med má antibakteriálne a hojivé účinky, ktoré spôsobia, že vaše suché pery budú hebké a dobre vyživené.
#2 Ricínový olej a citrón
Na pery výborne pôsobia aj rôzne oleje. Zmiešajte jednu lyžicu ricínového oleja s niekoľkými kvapkami citrónovej šťavy. Na zahustenie pridajte trochu vazelíny. Túto zmes natrite večer na pery a nechajte pôsobiť do rána. Ricínový olej môžete tiež natierať na pery samostatne. Ak však pery krvácajú, citrónovú šťavu radšej vynechajte.
#3 Kokosový olej
Namiesto balzamu na pery môžete použiť aj kokosový olej. Ten totiž rovnako výborne ako na vlasy či pokožku pôsobí aj na suché pery. Jeho aplikácia je opäť veľmi nenáročná, stačí niekoľkokrát denne naniesť jemnú vrstvu kokosového oleja na pery. Kokosový olej dodá vašim perám živiny, a zároveň ich ochráni pred vysúšaním a vplyvmi počasia. V prípade ricínového i kokosového oleja dbajte na to, aby boli použité oleje naozaj kvalitné.
Rovnaký obklad, ako si pripravujete na tvár alebo oči, si môžete pripraviť aj z uhorky. Nakrájajte uhorku na plátky a masírujte pokožku okolo pier. Niekoľkokrát za deň si tiež môžete uhorkou jednoducho len jemne prechádzať po perách, táto zelenina s vysokým obsahom vody totiž pery výborne hydratuje.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.